Rice Salad ライスサラダ


This was my first time to meet rice salad.
When I first heard it I couldn't imagine how it looks like because, as a Japanese, my image of rice is only in warm form. I know risotto but salad?? It should be cold, right? 
But I always love to know foods I never had and gave it a try.
Wow so new and fresh.. It would make a new side dish role! Why didn't I know this?
This time I used brown rice mixing with white rice in higher proportion than white one for healthier reason.
I also love how brown rice pops (stick out) in mouth. I'm getting like the texture of it than while rice :D
You should try this rice salad with different kinds of rice and find your favorite combination.
Rice salad can be served either with grilled meat or with fish, or even this alone with soup.
The next day, I tossed steamed chicken breasts (& shredded) in it and enjoyed it for lunch after workouts! How would you eat it? :)

今回がライスサラダと初めての出会いでした☆
名前を聞いた時は一体どんなものか想像しづらかった。というのも日本人として(笑)ごはんは温かいものっていう固定概念があったからです。サラダ=洋風だから冷たいんでしょ?リゾットは知ってるけどあったかいし。。
でも新しい食べ物との出会いは大好きなので(あたしが知らなさ過ぎ??)早速試してみることにしました。
超新鮮〜〜!!これはいい。。これはこれからテーブルを彩るのに一役買いそうだ。。なんて思っちゃいました。美味しい!
何でこんなオッサレーなご飯を知らなかったんだろう;;
今回は白米に玄米も混ぜて作りました。美容&健康に持ってこいなのはもちろんですが、玄米のプチプチする食感が好きなので。
十六穀米や他の種類のお米でライスサラダを試してみると楽しいと思います。
肉や魚のプレートに添えたり、これをメインにしてスープと一緒に食べても美味しいです。
私は翌日の昼ご飯に、蒸してほぐした鶏胸肉を混ぜていただきました。高タンパク高繊維でバッチリ!
是非お試しを :)

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Makes 2 to 3 potions

Ingredients
1 potion (170g ~ 200g) steamed Rice, cooled down: not steamy hot
1 small Tomato, cut in dice

  • 3 TBsp Olive oil
  • Dried basil
  • Italian seasoning/salt & pepper
  • Garlic powder

Freshly grated black pepper & Parsley to top

材料
1膳分  炊いた 又は 解凍&チンしたご飯 : 冷ましておく
小1個 トマト: 1cm大に切る

  • 大さじ3 オリーブオイル
  • 多め クレイジーソルト
  • 適量 乾燥バジル
  • 適量 ガーリックパウダー

ブラックペッパー/パセリ

① In a medium - large bowl, mix olive oil, Italian seasoning/ salt & pepper, dried basil, and garlic powder and toss dice size tomatoes.
    You can whisk larger amount of Italian seasoning than you'd usually do. Place in fridge preferably for 30 min that allows tomatoes to soak the dressing through.

大きめのボウルに●の調味料と1cm大に切ったトマトを混ぜ合わせ冷蔵庫に置いて30分馴染ませる。

② Toss cooled rice into the bowl and mix all ingredients well carefully: You don't want to smash tomatoes.
     Add olive oil, Italian seasoning, and basil to taste if needed.  Top with black pepper and parsley.

あら熱を取ったご飯と①を合わせ、トマトが崩れないようにまんべんなく混ぜる。薄ければ●の調味料で調える。粗挽き胡椒とパセリを散らして召し上がれ。


Enjoy!

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xoxo
M

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