Date day 一日デート


Last Friday, on 30th August, was such an ideal day for the first time in a while.
Walking in the sun to the hair salon, having a little long lunch with laugh, driving to the city for shopping, and nice dinner to end the day.

I had an appointment at a hair salon in the morning. My hair's got just boring straight with split ends and heavy, and I wanted to make it lighter with some layers.
There was a hairdresser who did my wedding hairdo and who cut my hair this time. Despite my haircut order and request which I wanted layers on my hair, and even though I brought a photo of the ideal hairstyle, she just cut the frontside of my hair slantwise and curled it with a straighter.
As you see the 2nd picture below, you can't find any layers on both sides and backside.
Oh well...as far as I see no one has layers on their hair, at least except hairdressers in bigger cities, they don't know what that is.
I'll get my hair done well when I'm in Japan again!

先週金曜日(8月30日)は何だか久しぶりに理想の一日でした。
朝の日射しの中美容室まで歩き、のんびりランチを笑いながら楽しんで、街にショッピング行って、素敵な夕食で一日を終えてゆっくり散歩。

私は朝に美容室の予約があったので、オフで遅く起きてまだ朝食中のじょんにバイバイして向かいました。目標にしていたロングヘアーにやっと到達なんですが、ひたすら真っすぐで重いし、毛先は傷んで荒れ放題だし、ここらで段をつけて軽くしたくなり予約を入れました。美容室に入ると結婚式当日に私の髪型を担当してくれた女性がいて、今回も彼女にやってもらいました。ところがヘアスタイルの写真を持って行きこうして欲しいというお願いをしたにも関わらず、正面(頬の両側)を斜めに切ってアイロンで巻いただけ。笑
2枚目の写真を見てもわかるように、後ろもサイドも全く段が無いんですよねー。
はぁー。。やっぱりアジア人の手の器用さにはかなわないのか。。ここじゃレイヤー/段がついてるキレイな髪型の人居ないから、おそらく少なくても大都市以外の街美容師の人たちはそもそも知らないんじゃないの? って勝手に結論付けました。笑
日本帰ったらちゃんとしてもらいますw

☟☟☟☟☟


This is only one "Before" picture. 
ビフォーの写真。わかりずらい!笑

After coming back home from the hair salon, Jan suggested a stroll in Frankfurt :D
The last time we were in Frankfurt city was when we came there with my family. Remember the post? :)
We first came to the airport by car and headed to the city by train.

美容室から帰って来た後、じょんに「フランクフルト行く?」と提案されて即決! :D
前回街に行ったのは私の家族と。記事は☞ここ☜
最初に車で空港に行ってから電車で街まで行きました。


We walked through shops and shops, especially where I couldn't stop by last time.
At H&M I found these basic tops and tried them on. Which one do you think suits me the best?
I asked people on my Facebook which to take and the stripes was the most voted :D 
Then I bought the black with dots and the stripes.

Then we went to MyZeil. We had a strawberry smoothie (I wanted raspberry but Jan ordered strawberry lol) and that was so good. Unfortunately my phone died and I couldn't make pictures after H&M :( 

お店というお店を練り歩きました。特に前回チェック出来なかったお店とか。
H&Mでこのベーシックトップスを発見〜。フィット感がたまらなくいい!長くて腰でないから冷えないし。ってかこれはドレスに分類されるのか??
他にもたくさん色があったけどまさにベーシックな色だけ引っ張って来て試着しました。
どれにしようか悩んで買ったのはストライプとドット柄の黒。Facebookでみんなに聞いたら圧倒的にストライプ押しでした。

このあとMyZeilというショッピングセンターに行き、またひたすら歩き回ってから1Fにあったジェラート屋さんでイチゴスムージーを注文して少し休憩しました。(ラズベリーが欲しかったのにじょんがうっかり(?)イチゴを注文笑) 見た目もキレイで味も最高でした。
ケータイの電池が切れてH&M以降写真なしです。。(沈)


It was so much fun walking in Frankfurt city. There are always so much to see and it never bores you. 
We came back again home and drove straight to a driving school ;) As I've got some extra time until I start going to school again, it must be the perfect timing to get a drivers license. 
The registration procedure went pretty quick. I've got all the information and I'm going to attend the course from today :)
Leaving the driving school, we then decided to go to an Indian restaurant where we had wanted to come once. It had a nice ambience and food. 

フランクフルトの散策はいつも本当に楽しい。見るだけで楽しいもの、食べて楽しいものに溢れていて退屈しません。
地元に戻って来ると自動車学校に直行しました。また学校に行き始めるまでに時間があるので今が最高のタイミングだね、ということで行くことにしました。
手続きはあっという間に終わって資料も全部もらい、今日月曜日から早速講習に参加します。緊張する〜笑
終わってから、時間も時間だったので、以前からじょんと行きたかったインドレストランに向かいました。雰囲気も食事も最高でした。









So fulfilled day! Jan's again away for the flight over the weekend. 
It was nice to make a nice day. I hope you had a nice weekend and have a great start of new week :)

充実した楽しい一日でした。週末からまたじょんがフライトで居なくなりました〜。
ステキな週末を過ごせましたか? 良い一週間を :)
M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...