My family in Germany 9th August 家族の初ドイツ旅行8月9日


On 9th August, just 1 day before the wedding, we spent the day at home except Shogo and Jan. These 2 guys went to a thermal bath spa, Opel car museum, and some shopping. 
My mom made this amazing wedding cake from early in the morning until early evening, while Haruka, dad, and I made a lazy day. 

She started to work on 3 layers of the dough which is full size oven plate. We had prepared dozens of egg, sugar, butter, flour, and some decorations to top. Although baking 2 doughs at once would've been easier,  she baked 1 dough at each time because all 3 of them needed to be baked evenly. 
Even though the estimated time for 1 dough was about 1 hour from mixing ingredients till finish baking, each of them took for about 45 to 50 min as there was no failed one. 
Waiting for the doughs to cool down, making butter cream, not normal whipped cream, for being left outside for a while, topping flowers and sugar pearls, and finishing with the writing. 
Right after finishing up the cake, Jan and mom drove to the restaurant for the party after the wedding ceremony at the church on the next day. 

8月9日--結婚式前日--将吾とじょん以外の私たちはまったり家で過ごしました。男子2人はジャグジーバス、屋外・25m・波の出るプールなどが集まったスパや博物館、買い物を満喫。私、はるか、お父さんがリビングでまた〜りしてる合間、母は私たちの結婚式のためのウェディングケーキ作り!朝9時過ぎから初めて夕方まで本当にお疲れ様でした。。♡

オーブンの鉄板3枚分のスポンジ作りからスタートです。大量に買い込んだ卵、バター、砂糖と家にあった2.5kg(こんなに使わないけど)の薄力粉とデコレーションが作業台の上に並びます。
一度に2枚焼けたのだけど、焼きムラができるのを避けるために1枚ずつの作業になりました。1枚につき生地作りから焼き終わりまで1時間の計算だったみたいですが50分ずつくらいで焼き終わり、失敗作もなしでした。
生地が冷めるまで待ち、バタークリームを作り(会場にしばらく出されたままだと生クリームじゃ溶けるので)、花を飾り文字を書いて全部終わったのが夕方5時頃。すぐにじょんとお母さんがパーティー会場のレストランにケーキを運びに行きました。

Right after she came back home with Jan, she started to cook in the kitchen. As she said "Let me cook. You'd like to have what I cook here, wouldn't you? :D", I just kept watching her and did some help. Haruka was awkwardly sitting on the floor behind mom and browsing the Internet on my pc. Sorry for the messy kitchen!
When you're far away from your family and they visit you, it feels so precious to see when they cook for you and relax together. It makes me wish time could ever stop.

お母さんが戻って来るとすぐに夕飯の準備を始めました。「おかんに作らせなさいよ〜 :)」と張り切ってくれたので私は暇人してました。
ドイツの、ここに居るはずの無い家族がここで料理をしてくれて、くつろいで、夢のような感覚でした。
はるかは何故か後ろの作業台の下に入って私のPCをいじってました。

The rest of us were just relaxing in the living until dinner was ready.

夕飯ができるまでみんなのんびり。


Dinner's ready! Dad holds the beer as a rule ;) Tomorrow is going to be our wedding finally. The biggest, happiest day in life :) 

みんなでいただきます!お父さんはお決まりのビールを片手に。
明日はいよいよ結婚式。人生で最大の、最高に幸せな日。 


Thank you so much mom for the best cake in my life! You really are the bestest mom in the world :')

お母さん、人生最高のケーキをありがとう。本当に本当に、あなたは世界で一番の母です。
M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...