My family in Germany 8th August 家族の初ドイツ旅行8月8日


On 8th August, their 4th day in Germany, we went to Mainz as planned. On this day we had to pick up my wedding dress and Jan's suits at a costume shop near Mainz Haupbahnhof station which is the next station of the central city in Mainz, we decided to go to the city first and then to pick up the dress. 

The first top photo is when we were waiting for the train to the central city. Sorry I didn't take photos of  the city while showing my family places and all photos I have here are at the first platform, food we had, and the evening. 

8月8日--ドイツ旅行4日目--は計画通りにマインツに行きました。この日は結婚式に着るドレスとじょんのスーツをマインツ取りに行かなければいけなかったので(購入せずに借りました。)みんなで行って観光して帰りにドレスショップに寄れば都合がいいということでそこへ行くことに。

一番最初の写真は、マインツの中心街へ行く電車を待っている時にホームで撮ったもの。
この日は家族の写真もさながら街中や行った場所の写真を全然撮っていなかったらしく(頭どっか行ってたね)、このホームで撮った写真とお昼に食べた食事、晩ご飯しかありません(苦笑)。

As always, photos with Haruka who's my best friend and best sister in the car.

毎度おなじみ、親友であり同身長(172cm)で5歳離れの妹のはるかと♡大好き♡


After a while we made a stroll around Mainz Cathedral, we went to a fish restaurant.
As we were going to meet Jan's parents at the evening, I had this salmon appetizer plate for light lunch.

大聖堂の周辺を散策したあと、フィッシュレストランで昼食をとることにしました。
この日の夜にじょんの両親と夕食の予定だったため、私は前菜のサーモンのプレートで軽めに。

On the way back home.
帰りの電車。


With Jan's parents, we came to Greek restaurant where I wanted to take my family to.
Most of them ordered this huge plate which they couldn't finish and I had spaghetti with Gyros.
It was a great day again :)

じょんの両親と、いつもじょんと二人で来るギリシャレストランにみんなで来ました。
お父さん、お母さん、はるか、将吾、じょんパパがこの(写真だとわかりにくいですが)半端無く大きいミックスプレートを注文し結局食べきれませんでした。
私はギロスのスパゲッティ。
また素敵な一日でした :)

M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...