My family in Germany 12th August 家族の初ドイツ旅行8月12日-帰国


This is the last post of my family's stay in Germany. 
On 12th August, the day they flew back to Japan again, started as it usually had been. My dad again brought us some sandwiches for the breakfast and mom, Haruka, and Shogo came in to spend some time at our place. One different thing in the morning was that my dad didn't buy beers as he had flight on that day. ;) 
As my family flew to Germany on 5th, my parents and Haruka & Shogo had different flights. As parents' one was at the night, Jan and I took advantage of it and brought the wedding dress and the suits back in Mainz after we saw Haruka and Shogo off in the noon. 
This first photo was when we were at the airport and had some snack before Haruka and Shogo got on board. 

これが家族のドイツ旅行最後の投稿。
8月12日--みんなが帰国する日--はいつもの何の変わりも無く始まった。再びお父さんがパン屋さんからサンドイッチを私たちの朝食用に買って来てくれて、お母さん、はるか、将吾が揃って少しのんびり。一つだけ違ったことと言えば、この日はフライトがあるからお父さんはtoom(スーパーマーケット)でビールを買って来なかったことぐらい。笑
5日のフライトと同様、両親とはるか・将吾のフライトが別で両親の出発は夜だったため、この日中にドレスとスーツを返しに行かなければいけなかった私たちは弟妹を見送った後マインツに行きました。
この最初の写真は、はるかと将吾のフライトの前、みんなで空港でおやつ食べてるところ。

Read & Photos more ☟☟☟☟☟ 



After we saw Haruka and Shogo off at the security gate, we came back home straight. My dad and mom decided to stay home to rest for the flight while we're in Mainz for the wedding dress and the suits  to return. On our way back home from Mainz station, Jan and I found these pretzels before going down to the platform and of course, bought a sunflower seeds covered one and a pumpkin seeds' one home.

はるかと将吾をセキュリティゲートで見送ってから私たち4人はまっすぐ帰って来ました。マインツにドレスとスーツを返す際、フライトに備えてお母さんとお父さんは家に残って少し休むことにしたので私とじょんで行って来ました。帰国直前にまた出歩くのも疲れるしね。帰りのマインツ駅構内のパン屋さんで美味しそうなプレッツェルを発見。ひまわりの種がコーティングされているのとカボチャの種のもの一つずつ買いました。


As we arrived back home, my mom was at the table while my dad was still asleep on the sofa.
Jan and I had the sandwiches that my dad bought in the morning besides the pretzel for the early dinner.

家に着くとお母さんは起きていましたがまだお父さんがソファで爆睡してました。そんなに寝たらフライトの間寝られないだろうに。。って感じでしたが、後からお母さんから聞いたらフライト中もガーガー寝ていたみたいです。寝れる人羨ましい。。
両親は機内で夕食が出るため、ここで私とじょんは朝お父さんが買って来てくれたサンドイッチをプレッツェルをつまみつつ食べました。

We came back to the airport. As we still had lots of time for a stroll, we walked through souvenir shops to enjoy time left until good-bye.
Yummy ice candies while my dad was taking pictures around.

両親の見送りに再び空港へ。お別れまでかなり時間があったのでいろんなお店を物色。
お父さんが空港内の写真を撮ってふらふらしている間私たちはアイスたいむ♡


It never gets easy to say good-bye  :'(
別れの瞬間に慣れることは絶対にない :'(


It had been really heavy rain for hours even when we were still at home but fortunately it stopped it before their take off and put doubled rainbows in the city. 
This is when Jan and I came out of the garage after coming back home. 

私たちがまだ家に居たときからずっと雨が降っていたのですが、幸運にも離陸の前に止んでくれて、そのあと二重の虹がかかりました。
それが、私とじょんが家に戻って来てガレージから出たときの写真。

Thank you so so much my family for coming here and everything you all did for me and us. :)

家族のみんな、ドイツに来てくれてありがとう。最高の夏をありがとう :)
M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...